Pulykamell kukoricapehelyhes bundában...

... petrezselymes krumplival és mézes-mustáros szósszal.

Sok volt itthon a corn flakes, és régóta ki szerettem volna próbálni, milyen vele panírozni. Nem tudtam, a morzsába keverik-e, vagy egy az egyben helyette használják. A recept, amit találtam, teljesen máshogy készíti a panírt, mézes-mustáros szószba mártogatja a husit, és így dobja a pehelybe. Elég pepecs meló, könyékig trutyis voltam, de megérte :-) A végére rájöttem, milyen edényt célszerű elővenni, és hogy a receptben megadott kukoricapehely édeskevés. Erre munka közben, ragacsosan jöttem rá. Neked ennyivel is könnyebb dolgod lesz :-) Kicsit érzékenyek a húsok, könnyebben leválik róla a bunda, mint egy rántott husiról, de nem tudom mit kellene a recepten változtatni, illetve annyira nem vészes, mint amennyire finom, tehát óvatosan kell tányérra szedni, ennyi :-) A szószt a netről próbáltam ellesni, de íztelen lett, úgyhogy addig-addig adagoltam még a hozzávalókat, amíg jó nem lett. Ezt a forrást meg sem adom, sokra nem mész vele :-)



Hozzávalók:

Mézes-mustáros szósz:

  • 125 ml majonéz (pl. Alnatura)
  • 5 ek. méz
  • 6 ek. mustár (épp tárkonyos volt itthon, de passzolt hozzá)
  • himalája só, bors


Kukoricapelyhes husi, köret:

  • fél kg pulykamell
  • 2 kis bögre natúr kukoricapehely
  • fél kg krumpli
  • kis csokor petrezselyem
  • vaj, himalája só




Elkészítés:

  • Kezdjük a szósszal. Keverjük ki a hozzávalókat, majd ízlés szerint sózzuk, borsozzuk. Tegyük félre a harmadát.
  • A pulykamellet mossuk le, töröljük szárazra, vágjuk kis darabokra. Sózzuk, borsozzuk. A kukoricapelyhet tegyük strapabíró zacskóba (pl. fagyasztós tasakba), és klopfolóval törjük apró darabokra.
  • Az öntet kétharmadába bele kell forgatni a husit. Egy mélytányér a legcélszerűbb, ebbe öntögettem 2-3 részletben. Tehát belemártjuk a húst, majd mehet rögtön a corn flakes-be. Sütőpapírral bélelt (vagy kiolajozott) tepsibe sorakoztatjuk őket, 180 fokos sütőben kb. fél órát sütjük. Szépen meg fog pirulni.
  • A krumplit hámozzuk meg, vágjuk apró darabokra és tegyük fel főni. A vizet sózzuk meg. 
  • Ha kész, szűrjük le, keverjük hozzá az apróra vágott petrezselymet és vajon kicsit pirítsuk át.
  • A félretett szósszal tálaljuk :-)




Jó étvágyat!


Forrás: https://www.keyingredient.com/recipes/14684068/crusted-honey-mustard-chicken-weight-watchers/utm_source=from_pinterest_overlay_t

Megjegyzések