Áfonyás-csokis-banános zabkeksz

És ezzel minden hozzávalót fel is soroltam... Bizony, ez a híres "kéthozzávalós keksz". Plusz amit beleteszünk. Ami egyébként nem is feltétlenül szükséges :-)
Túl egyszerűnek tűnt, ezért nem vágtam bele azonnal. Túl szép volt ahhoz, hogy igaz legyen: némi banánból és egy marék zabpehelyből kekszet lehet sütni. Hát: lehet! Ezen felbuzdulva próbálkoztam azóta több "kamuszagú" recepttel (mert azért lássuk be, első hallásra ez is az...), volt ami bejött, volt viszont ami egyáltalán nem! Szerintem pl. nem lehet banánból és tojásból szuper palacsintát készíteni. Rántotta íze van :-P De nem az a lényeg, bátor voltam, kipróbáltam! Erre viszont bíztatok mindenkit! 
Gyerekek is könnyen megjegyzik, nálunk a családban már van, aki tudja, és öt éves! Mondjuk nálunk minden gyermek zseni, ahogy gondolom minden családban :-)))



A másik verzió, ami csokifüggők körében sikert aratott: az étcsokis. Keresztfiam tömte..... A kekszalapba darabolt étcsokit tettünk. Keserű, ez tehát csak vérbeli csokirajongóknak való! Az áfonyás-tejcsokis kicsit barátibb :-)

Nem lesz belőle sok, viszont pofonegyszerű, és nem javaslom sokáig tartogatni, frissen az igazi. Másnap még jó, de aztán elveszíti varázsát. Jó, hát minden szempontnak nem is felelhet meg!

Hozzávalók:
  • 2 érett (!) banán
  • kis bögre (2dl) zabpehely
  • kis maréknyi aszalt vörösáfonya
  • kb. 5 dkg tejcsoki (Rapunzel)



Elkészítés:
  • A sütőt előmelegítjük (160-170 fok). Jól kezdődik, mi? ;-)
  • A banánokat széttörjük, összekeverjük a zabpehellyel.
  • Hozzáadjuk az áfonyát és az apróra vágott csokit (ha ennél is lustábbak vagyunk, csokicseppeket). Vagy amit éppen kívánunk bele...
  • Teáskanállal kis kupacokat helyezünk egy tepsire, majd elegyengetjük őket. Kézzel lesz a legegyszerűbb.
  • Kb. 10 percet sütjük.

Melegen tálaljuk, úgy az igazi!

Jó étvágyat!


Forrás: http://pureella.com/two-ingredient-cookies-naturally-gluten-free-and-vegan/

Megjegyzések