Arany zabkása

Mai vacsoránk után kedves férjem szépen megkért, hogy ezt a receptet ne erőltessem. Soha többé :-D Kidobtam tehát az ujságból kitépett kis fecnim. Nekem mondjuk ízlett, de ha nem, hát nem... Ilyen kellemes nőnapi motivációval ültem ide. Gyorsan látnom kellett, hogy azért van, ami sikerül! És igen, néha olyan is, amiről előre el sem tudjuk képzelni ki-fia-borja lesz belőle. Mint például ez a recept.

Írhattam volna, hogy "kurkumás zabkása", de abban nincs semmi pláne. Ha már az "arany tej" mintájára készült, hát legyen :-) Pinteresten találtam a receptet, kicsit felturbóztam. A kurkumát Sonnentor kurkuma latte porra cseréltem, használhatsz sima kurkumát is, úgy viszont lehet elbír egy kis fűszert pluszban. Gyömbért, fahéjat, vaníliát, ami tetszik...



Most, hogy be akartam linkelni a forrást, rájöttem, hogy rá sem kattintottam a receptre :-))) Csak kép alapján dolgoztam. Ha valaki szeretne egy jó kis kurkumás zabkását, nézzen rá erre. Ő viszont "overnight oats", az amcsik nagy mániája, tehát nem főzött, hanem áztatott zabkása: http://healthyhelperblog.com/golden-milk-overnight-oats/

Csak magamnak készítettem, próba szerencse alapon, a kurkuma latte nem igaz barátom. Így kásában nagyon kellemes meglepetés ért, el fog tehát fogyni :-) Tahinit szerettem volna beletenni, de rossz üveg került a kezembe. Még nem lett volna késő cserélni, de úgy éreztem, az édes szezámkrém (Rapunzel) jobban passzolna bele. Ha tahinit használsz, kevesebbet!!



Hozzávalók személyenként:  (a bögre 2,5 decis):
  • 1 bögre mandulatej
  • fél bögre zabpehely
  • 1 tk. kurkuma latte (vaníliás, Sonnentor)
  • 2 tk. kókuszkrém
  • 1 tk. édes szezámkrém (Rapunzel)
  • 1-2 csurgatásnyi méz
  • tálaláshoz: goji, szezámmag, kókuszreszelék


Elkészítés:
  • A mandulatejet felmelegítem, a latte porral összeforralom.
  • Beleszórom a zabpelyhet és pár perc alatt sűrűre főzöm.
  • Lehúzom a lángról, belekeverem a kókusz- és a szezámkrémet. 
  • Ízlés szerint mézel édesítem. 


Jó étvágyat!

Megjegyzések