Áfonyalekváros zabkása

Lélekmelemgető. Kicsit talán időigényesebb, mint az eddigi kásáim, de nem sokkal. Egy rossznak ígérkező napot így kell indítani. Talán segít ;-)
Elég híg kása, sűrűbbre szoktam készíteni a zabkását, de hűen követtem a receptet. Nem bántam meg, jó volt így is kipróbálni! Kicsit hosszabb a főzési ideje, mert különben nagyon folyós marad, kis idő tehát kell neki, de csak pár perccel jelent több ráfordítást.
A lekvár és a tejszín igazán-igazán különlegessé teszi. Használhatsz bocit is, az eredeti is azzal készült, én aznap tejmentesre váltottam (mint a reggeli kásák legnagyobb részénél).



Hozzávalók:
  • 1 tk. ánizs
  • 3 egész kardamom belseje
  • 3 szem fekete bors
  • 1 szem szegfűszeg
  • 1 tk fahéj
  • fél tk. kurkuma
  • 1 dl tisztított víz
  • 2 datolya kimagozva, feldarabolva
  • fél liter zabtej
  • 20 dkg zabpehely
  • himalája só
  • 2 tk. kókuszolaj
  • tálaláshoz: 2 ek. áfonyalekvár, 4 ek. zabtejszín, friss kék áfonya




Elkészítés:
  • Az egész fűszereket mozsárban összetörjük és összekeverjük az őröltekkel.
  • Serpenyőben zsiradék nélkül illatosra pirítjuk, majd felöntjük egy deci vízzel, és pár percig forraljuk. Leszűrjük, és összekeverjük a zabtejjel.
  • A fűszeres tejet felforraljuk, hozzáadjuk a zabpelyhet és a datolyát. Kb. 10 percig főzzük, kevergessük, hogy le ne égjen. A főzés végén hozzáadunk egy csipet sót és a kókuszolajat.
  • Tányérokba szedjuk, áfonyalekvárral megblodítjuk, és egy kevés zabtejszínnel nyakon öntjük.





Forrás: Kochen und Küche magazin

Megjegyzések