Mustár házilag


Az elfogadható árú mustár összetétele hagy némi kívánnivalót maga után. Az adalékanyag-, színezék-, tartósítószer-, cukor-, stb. mentes pedig horror áron kapható. Utóbbinak megnéztem a címkéjét, és mivel négy könnyen beszerezhető alkotóeleme volt, szépen visszatettem a polcra :-)



Most épp Gitta kendertejes nyers forró csokiját kortyolgatom... Mikor elkészült és belenéztem a turmixba, kiderült, hogy a recept 2 adagra szól. De ez nem akadály, van fél literes bögrém ;-) A receptet az Élő ételek könyvében olvastam, de rákerestem Gitta blogján, ott is megtalálható: Csokis milk shake

Korábban Lukrécia receptjeinek hála a fürdőkádban kényeztettem magam. Ne hagyd ki a péntek estédből ezt sem: Luxus levendulás testradír (keserűsó helyett tengerit is használhatsz)

Úgyhogy bevackoltam magam, hogy megosszam Veletek házi mustárreceptem :-)

Hozzávalók:
  • 2 rész mustármag (sárga, fekete, vagy vegyesen)
  • 2 rész víz
  • 1 rész borecet (fehérborecet, vörösborecet, de akár almaecet is jó lehet, ha az van otthon)
  • csipet só

Elkészítés:
  • Ha egész mustármagod van, kávédarálóban őröld meg
  • Keverd össze az őrölt magot az ecettel és a vízzel
  • Adj hozzá egy csipet sót
  •  Hűtőszekrényben tárold
  • Kell neki egy kis idő, mire jól összeérnek az ízek...


Mivel hamar elkészül, nem csináltam nagy adagot, mert nem tudtam mikor használom el, és véletlenül sem szerettem volna, ha rámromlik...

Még mindig van belőle, és hetekkel ezelőtt készült.

Félre a boltival, hajrá :-)


Forrás: Bolti mustárosüveg :-)

Megjegyzések