Paradicsomos-olívás-parmezános penne

Igen, eltűntem. Méregtelenítő kúrába fogtam, és eléggé meg volt kötve a kezem. A reggelim egyszerű gabonakása volt, az ebédemet Gittáéktól rendeltem, vagy salit ettem. A vacsora sem volt túl fantáziadús :-) És rengeteget ittam, úgyhogy a napi 5x keveset is alig bírtam emiatt megenni. A gasztro magazinokat persze vettem, csorgattam a nyálam, és jó hosszú lista kerekedett a kipróbálandó kajákból :-)

Ezt a tésztát múlt héten agyaltam ki, de akkor még ajánlott volt a gluténmentes étkezés (nem volt tilos, de mivel csurrant-cseppent a hét folyamán, nem akartam ezt egy tál tésztával megfejelni :-D). Lejárt a tilalom, ma nem volt vacsink, és akkor beugrott... Menet közben még alakult a recept, a végeredmény pedig isteni lett. 

A szósz és a barna tészta a képen összeolvad, de isteni az íze :-)


Parmezán sajtot ezelőtt egyszer ettem, akkor nem ízlett. De az elmúlt hónapokban annyi receptben láttam, gondoltam, csak nem lehet az olyan rossz ;-) Úgy voltam vele, nem adom fel, megkóstolom megint, hátha most... Az első próbálkozásom 14-15 évesen történhetett, azóta változott annyit az ízlésem (ergo bőven megöregedtem :-D), hogy most megint nekiugrottam. Nem hiába ;-)

A sárgadinnyével egyébként ugyanígy voltam. Egyszerűen nem bírtam megenni. Ez óriási hiba volt, ugyanis közeli rokonainknak dinnyeföldje van, tehát kilószámra adtak volna - ha szeretjük. De nem volt oda érte a családból senki. Én nem adtam fel, minden évben megkóstoltam, hátha most, de nem... Aztán egyszer, 20-21 évesen (nemrég :-D) megkívántam. Vettem. Ízlett. Fogalmam sincs, mi történt. Ezért nem adtam fel a parmezánt sem, csak azért, mert egyszer pórul jártam vele.

Na, a fecsegést bepótoltam az elmúlt pár hétre, jöjjön végre a recept :-)

Hozzávalók:

  • 25 dkg teljes kiőrlésű penne tészta
  • 2 kávéskanál himalája só
  • kb. 15 dkg olajbogyó
  • 1 dl sűrített paradicsom (konzerv, cukormentes, 140 grammos)
  • 1 dl víz
  • pici őrölt fekete bors
  • 2 evőkanál méz
  • 3-4 dkg parmezán sajt (elharmadoltam egy kb. 10 dekás darabot), reszelve

Elkészítés:
  • felforralunk egy jó nagy lábos vizet
  • ha felforrt, beletesszük a sót, majd beleöntjük a tésztát
  • a lángot takarékra vesszük, a tésztát lefedjük, 8-10 percig főzzük
  • a bogyókat felaprítjuk, összekeverjük a paradicsompürével és a vízzel
  • nem sóztam meg, mert az olajbogyó eleve sós vízben volt eltéve
  • a szószt feltesszük a gázra, egyet forralunk rajta
  • a tésztát leszűrjük, a főzővizet felfogjuk (tegyünk egy edényt vagy egy mély tányért a szűrő alá)
  • összekeverjük a paradicsomos szósszal, rászórjuk a reszelt parmezánt, és hozzáadunk 1,5 merőkanálnyit a főzővízből. Ne egyszerre, először csak egyet adjunk hozzá, és meglátjuk, kell-e még. Jól összekeverjük. A forró főzővíztől szépen ráolvad a sajt, a szósz pedig jó szaftos bevonatot képez a pennén.

Hajrá ;-)))

Megjegyzések