Zöldfűszeres spagetti (vegán, gluténmentes)

Nem könnyű visszarázódni a dolgos hétköznapokba, szerencsére van pár receptem tarcsiban ;-) Az volt a tervem, hogy a nászútról majd posztolom őket, de lefoglaltak a delfinek, a fáncsik, és egyebek... ;-)
Készítettem egy nagyon fincsi főfogást a kúra alatt. Újból el szerettem volna készíteni, de nem volt kedvem macerálni vele. Gondoltam csak a köretet főzöm meg, az is jól esik majd. Aztán addig tekeregtem a konyhában, végül csak felturbóztam ezzel-azzal... Azóta ez a tészta is volt már terítéken :-) Friss fűszernél nehéz mennyiséget mondani, mérlegre nyilván nem teszem, a szárítottnál használatos teáskanál adagolás is felejtős. Érzésre, vágj bele! ;-)



Hozzávalók 2 főre:
  • fél csomag rizsspagetti (főzheted búzából is, ha nem fontos a gluténmentesség)
  • 2 dl rizstejszín
  • fél szál póráhagyma - a vastag fajtából, tudjátok, az az óriás :-)
  • kis csokor petrezselyem
  • kis csokor snidling
  • só, bors, olívaolaj
  • inaktív sörélesztő pehely (tetszőleges...)



Elkészítés:
  • A hagymát srégen felkarikázzuk, a petrezselymet és a snidlinget felaprítjuk.
  • Ha ez kész, feltesszük a tésztavizet forrni. Ha forr, pici olaj, pici só, és megfőzzük a spagettit. 
  • Ennyi idő a szósznak is elég. Olajon megfuttatjuk a hagymát. Ha kezd égni, iciri-piciri vizet öntönk rá, hogy kicsit meg is párolódjon. Ha ez nagyjából elfőtt, jöhet a rizstejszín. Kicsit melegítünk rajta, majd jöhet a petrezselyem és a snidling is. Összerottyantjuk, sózzuk, borsozzuk. Nem kell szétfőzni, dolgozhatunk gyorsan, nem kell semmire várni, különben szétfő.
  • A tésztát leszűrjük, a szószba öntjük, összeforgatjuk, kééész :-)
  • Tálaláskor sörélesztőpehellyel megszórjuk.



Készíthetitek búzából, állati tejszínnel, sajttal is. Ha valaki megfőzi így, beszámolna, hogy milyen lett? Előre is nagyon köszike :-)

Megjegyzések