Brownie alaprecept


Parancsolj, Drága Katám: itt a Recepted :-)


Brownie


Idilli kép: 2 pasi meg egy kicsi a tv-ben, a lábam alatt görgős talpmasszírozó, az asztalon mellettem pedig egy nagy szelet brownie és egy pohár kristálygomba limonádé... :-)

Íme első saját alkotásom. Régóta szemezek a brownie-val, de majdnem minden receptben étcsokit kell olvasztani a tésztába. A bolti csokikban pedig aztán minden van... Aztán találtam egy olyan verziót, amihez nem kellett csoki. Megsütöttem, de sima kevert tészta lett a végeredmény, azt hiszem túlsütöttem... Hétvégén elő akartam ásni ezt a bizonyos receptet, gondoltam most hamarabb kiveszem a sütőből, hogy amolyan brownie-s, ragacsos legyen a közepe. De a receptet már nem találtam. Így hát jött az improvizáció :-) Megérte  a kockázat, sőőőőőt...

Hozzávalók:
  • 10 dkg liszt
  • 1/3 sütőpor (kb. 2 púpos kiskanál)
  • 1 tojás vagy 1 ek. chia mag 1 dl vízbe áztatva
  • 2 nagy evőkanál joghurt (elhagyható)
  • 1 dl folyékony kókuszolaj (tehát szobahőmérsékletű) vagy 5 dkg olvasztott vaj
  • 6 ek kakaó/karob (nálam 4 ek kakaó, 2 ek. karob)
  • 6 ek méz

Elkészítés:
  • keverjük össze egy tálban a „csoki” hozzávalóit: a kókuszolajat, a kakaót/karobot és a mézet
  • egy másik tálba tegyük bele a sütőporral elkevert lisztet
  • üssük bele a tojást a lisztes tálba, adjuk hozzá a joghurtot, majd robotgéppel dolgozzuk össze
  • csorgassuk hozzá a „csokinkat” és jól dolgozzuk össze
  • öntsük kivajazott, kilisztezett formába és süssük meg – ügyeljünk rá, hogy ne süssük túl, fontos, hogy ragadjon a belseje, úgy az igazi (ezt az adagot egy kb. 20 cm-es formába öntöttem. Kb. 2 cm magas volt, és 5 percig sütöttem)
  • ha kihűlt, felszeleteljük


Hmmmm... ... ... :-) Szép estét! :-)




Kapcsolódó receptek:
Karácsonyi brownie (vegán verzióban is)
Chilis brownie

Megjegyzések